Digitálny marketing

Ak sa vám v digitálnom a online svete mýlia pojmy s dojmami, či naopak, trochu si rozklikajme pojmy ako digitálny marketing, online marketing, internetový marketing či sociálne médiá.

Digitálny marketing sa nerovná online marketing. Ani my, ako digitálna agentúra, resp. reklamná agentúra zameraná na digitál, sa nevenujeme len online komunikácii na internete. Na reklamu a propagáciu využívame rôzne informačné a digitálne technológie (v outdoor aj in-store prostredí), nové nástroje z oblasti internetu, mobilné zariadenia, ale aj klasické emaily a áno, vo veľkom aj sociálne siete. Súčasťou digitálneho marketingu sú teda online marketing, mobilný marketing a sociálne médiá.

Online marketing využíva komunikáciu vo virtuálnom svete. Jeho synonymickí bratia sú internetový a web marketing. Ide vlastne o nepretržité spojenie s internetom. Dokonale slúži na priamy marketing – priame oslovenie zákazníka. Čiže všetkým známe direct maily, blogy, vlogy, stránky na sociálnych sieťach a pod. Avšak vďaka mnohým aplikáciám dnes môžeme čítať články a pozerať seriály aj offline. Možno aj preto sa mnohí odborníci zhodujú v tom, že online a offline kanály by mali byť čo najviac prepojené, aby sme vedeli osloviť čo najväčšie množstvo zákazníkov.

Digitálny či online marketing využívajú nové médiá, ktoré rastú rýchlejšie ako tradičné kanály. A so stopercentnou určitosťou môžeme tvrdiť, že zručnosti a vedomosti okolo SEO, PPC, Adwords, sociálnych sietí, online reklamných systémov, tvorby web stránok a aplikácií, UI, či UX by dnes mal mať každý marketér.


V dotcom tíme sa každý venuje digitálnemu marketingu ako súčasti marketingovej stratégie. Je to teda iba časť cesty za cieľom. Ak sa vydáte na túto cestu, musíte vedieť, komu, čo a kedy chcete povedať. Inými slovami, v rámci svojej stratégie si zodpovedne zodpovedzte:

Stratégiu spomíname preto, pretože v agentúre ju nikdy nepodceňujeme a prípravám marketingovej komunikácie akéhokoľvek klienta-neklienta venujeme maximálnu pozornosť. Je to ako keď sa chystáte niečo navariť. Najskôr si premyslíte, čo to v konečnom dôsledku má byť, ako to má vyzerať a chutiť. Zhodnotíte, či to budete podávať “len” sebe alebo vaše kulinárske umenie bude koštovať celá rodina a vy sa budete musieť trochu “pochlapiť”. Pripravíte si ingrediencie, v hlave, na papieri, na stránke, v appke sledujete postup, plánujete nasledujúce kroky, dovaríte, ochutnáte, servírujete, počúvate aké to bolo úžasné a chválite sa s akým časovým a rozpočtovým obmedzením ste to takto rýchlo a dobre zvládli.

Ak by ste chceli pomôcť s navarením chutnej kampane, neváhajte sa na nás obrátiť. V digitálnom a online svete sme varení-pečení.

Tesco Slovnaft Slovanet BabyBel Karička Matyšák Innogy Pierre Baguette Kláštorná Kalcia Rádio Vlna Malinô Brdo Northfinder CrossFingers Traco Computers Optifin invest RockMachine TatraReal Nanosystem Citadelo
  • Tesco
  • Slovnaft
  • Slovanet
  • BabyBel
  • Karička
  • Matyšák
  • Innogy
  • Pierre Baguette
  • Kláštorná Kalcia
  • Rádio Vlna
  • Malinô Brdo
  • Northfinder
  • CrossFingers
  • Traco Computers
  • Optifin invest
  • RockMachine
  • TatraReal
  • Nanosystem
  • Citadelo
© 2019 dotcom.sk
dotcom.sk