Digitálna konferencia, ktorú musíte zažiť, alebo päť dní v Madride - dotcom.sk

  • 0
  • máj 24, 2018

Tentokrát sme sa rozhodli načerpať nové idey a inšpirácie na jednej z najväčších marketingových konferencií v Európe – The Inbounder 2018. Dva dni plné celosvetovo známych a úspešných speakrov z digitálu (aj mimo digitálu) v krásnom slnečnom Madride a k tomu pár dní mestskej turistiky? Por qué no?

Táto výdatná digitálna marketingová konferencia sa konala koncom apríla a jej cieľom bolo predstaviť najpokročilejšie a najnovšie nápady, stratégie a taktiky, ako robiť digitálny marketing a ako byť o krok vpred pred svojimi konkurentmi. A myslím, že 28 globálne uznávaných odborníkov na digitálny marketing tento cieľ naplnili bravúrne.

Dá sa celé dva dni počúvať o trendoch v digitále?

Dá. Najmä, ak vám konferenciu otvára špecialista na SEO, webový guru a stratég s dlhoročnou praxou – Gianluca Fiorelli. Asi len 30 minút sa venoval novinkám v SEO, špecifickému rozpoznávaniu obrázkov vo vyhľadávačoch a problémom s nedostatočnou optimalizáciou, ale do témy ma vtiahol kvalitne.
Neprehliadnuteľnou bola tiež Aleyda Solís – odborníčka na SEO a projektový manažment, ktorá prezradila, ako zvládnuť riadenie SEO projektov a ako pracovať s internými SEO tímami. Ďalší speakri sa pozreli bližšie na to, ako Google radí webové stránky, ako odmeňuje tie, ktoré majú hodnotný a dôveryhodný obsah, ako sociálne médiá “trestajú” obsahy s nedôveryhodnými zdrojmi a ako budú na tom zle tí, ktorí nemyslia na mobile first riešenia. Iní zase radili, ako využívať hlasové vyhľadávanie na budovanie vzťahov a dosiahnutie konverzií.

Všetci boli skvelí. No máte aj vy tendenciu vyselektovať a zvoliť si toho najlepšieho? Ja áno a za mňa by to bol určite Oli Gardner. Povedali by ste si: “265 slidov o tom, ako má vyzerať nejaká landing page…?!” Verte mi, s jeho prezentátorskými skúsenosťami mi chýbali už len pukance v ruke. Jeho prednášku nájdete tu, ale odporúčam si ho nájsť na YouTube.

Bodka na záver

Verím, že niektorí máte radi čísielka, tak sa v závere pozrime na túto madridskú “výpravu” cez ne:

  • 2 dotcomáci v Madride
  • 2 dni plné marketingových rád, tipov a inšpirácií
  • 28 speakrov
  • cca 1 300 účastníkov asi 40 rôznych národností
  • 3 dni pamiatkovania, chodenia, spoznávania mesta
  • viac ako 100 000 krokov
  • iba 1 l sangrie (?)

No zážitok bol nevyčísliteľný. A bodka.

Michala Chlebíková, Copywriterka