Digi nadhľady | Október 2017 - dotcom.sk

  • 0
  • november 07, 2017

Čo je nové vo vodách online marketingu?

To, že online svet sa neustále mení, je jasné. Pribúdajú nové funkcie a možnosti, a práve preto sme si pre vás pripravili súhrn noviniek, o ktorých bolo v poslednom čase najviac počuť. Azda najvýraznejšou témou bolo rozdelenie feedu na Facebooku, ktoré spôsobilo vrásky nejednému marketérovi či firme. Na Instagrame pribudli ankety, video patrí medzi top kontent a Google AdWords môže minúť až dvojnásobok budgetu.

Cielenie kamenného obchodu

Facebook zacieli na návštevníkov vášho kamenného obchodu

V Ad manažéri je možnosť vytvoriť publikum z návštevníkov prevádzky, telefonátov či offline nákupov. Publikum bude zložené z používateľov, ktorí za posledných 30 dní navštívili vašu kamennú predajňu. Facebook bude vedieť rozlíšiť, či záujemca okolo obchodu len prešiel alebo doň reálne vkročil. 

Metriky videí na Faceboku, ktoré vás budú zaujímať

Viete, aké metriky sú pre vás dôležité pri videách na Facebooku?

Mohli by sme povedať, že video je kráľom obsahu na sociálnych sieťach. Viete, prečo je tomu tak? Videá majú väčší dosah ako bežný statický post a používateľov zaujímajú viac. Viete ale, ktoré metriky sú najdôležitejšie? Pri príspevku s videom si všímajte hlavne mieru zobrazenia, 10 sekundové zobrazenie videa, engagement, priemernú dobu pozerania a celkový počet dopozeraní videa do konca.

Hlasovanie v Insta stories

Dajte fanúšikom možnosť hlasovania

Nie je novinkou, že sa na sociálnych sieťach dajú vytvárať rôzne ankety. S touto funkciou prišiel aj Instagram. Vo svojich Insta Stories viete jednoducho vložiť sticker, v ktorom sú predvolené odpovede YES/NO. Samozrejmosťou je možnosť meniť ich podľa seba. 

Google AdWords prichádza s menšou zmenou

AdWords môže prečerpať dvojnásobok budgetu, nemusíte však mať strach!

Adwords neminie viac, ako je váš priemerný mesačný budget. Google AdWords tvrdí, že sa inzerenti báť nemusia, no oni na to majú trochu iný názor. V prípade, ak bude pár silných dní, rozpočet sa môže minúť, a tým pádom sa stratí aj reklama z prehliadačov. Google ale inzerentov upokojuje, že ciele budú naplnené. 

Čo sa zmenilo na Facebooku

Dve nástenky, dva svety

V posledných dňoch ste určite postrehli veľké množstvo diskusií o novinke, ktorú Facebook aktuálne testuje. Všetkým používateľom sprístupnil svoj nový “explore feed”, v ktorom nájdete obsah od značiek, ktoré sledujete. Ten vám zároveň zobrazuje aj príspevky, ktoré by mali byť podľa jeho algoritmu pre vás zaujímavé. Na zariadeniach pribudla z večera do rána nová ikonka rakety a vďaka nej môžete naraziť na nové príspevky, ktoré v klasickom “news feede” nenájdete. Viac o tejto novinke si môžete prečítať tu.