Digi nadhľady | Jún 2018 - dotcom.sk

  • 0
  • jún 15, 2018

Nové funkcie a možnosti na Facebooku a Instagrame ale aj celkový sumár čísel v online. Taký je júnový súhrn toho čo sa v rámci digitálu zmenilo a vy by ste o tom mali vedieť. Tak nech sa páči, máme pre vás ďalšiu várku našich noviniek. 😇

Novinky vo Facebook News Feede

Na konferencii F8, ktorá sa konala minulý mesiac, Facebook načrtol, akým smerom sa bude vyvíjať News Feed a jeho algoritmus. Najväčšia sociálna sieť chce zvýšiť interakcie medzi priateľmi a viac prepojiť News Feed so Stories. Z toho vyplývajú aj tieto novinky:

  • Group stories

Facebook začal testovať skupinové stories, v ktorých môžu rôzni užívatelia prispievať svojimi Stories do jedného kanálu.

  • Brithday stories

Stories by mala obohatiť a ozvláštniť aj funkionalita, ktorá je alternatívou narodeninových prianí. Priania by sa tak posielali formou Stories.

  • Event stories

Táto novinka by mala zhromažďovať všetky nahraté fotografie a videá do jedného zdroja Stories z konkretnej udalosti.

  • Profile picture stories

Podľa štatistík, získavajú profilové fotografie najväčší počet likes a komentárov. Z toho dôvodu sa Facebook zaoberá tým, ako implementovať Stories do profilových fotografií.

Facebook vidí v Stories veľký potenciál a taktiež tvrdí, že sa čoskoro stanú primárnym spôsobom komunikácie na sociálnych sieťach.

Facebook testuje ďalšiu novú funkciu

Like…alebo dislike? Možnosť Facebooku pridať “downvote” – opak like – pri príspevkoch a komentároch zaujíma množstvo užívateľov siete už dlhší čas. Práve toto môže byť spôsob ako sa zbaviť klamlivých, zavádzajúcich alebo jednoducho len hlúpych komentárov. Na druhej strane sa z toho môže stať nástroj internetových trollov, čo môže z Facebooku spraviť sieť podobnú Reddit-u, čo nemusí všetkým vyhovovať.

Tieto chýry sa však nemusia naplniť nakoľko Facebook zatiaľ testoval túto funkciu len na malej skupine užívateľov, on postupne to plánuje sprístupniť väčšiemu počtu užívateľov, predovšetkým v Austrálii a na Novom Zélande.

Pozrite si ako to vyzerá v praxi a aký názor na túto fuknciu má CEO Reddit-u.

Dobročinné zbierky na Facebooku

Užívatelia Facebooku používaju Facebook Fundraisers na podporu rôznych situácií alebo organizácií. Momentálne prichádza Facebook s dvomi novinkami:

  • Rozšírenie na stránky – značky a známe osobnosti môžu odteraz na svojich stránkach uskutočňovať zbierky pre neziskové organizácie, či rôzne prípady. Stránky neziskoviek môžu taktiež usporiadať zbierku priamo na svojej fanpage.
  • Pridanie organizátorov zbierky – užívatelia môžu taktiež pozývať svojich priateľov, ktorí môžu menežovať priebeh zbierky spolu so zakladateľom zbierky a zvýšiť tak sieť prispievateľov.

Reklamné formáty v Stories

Pri Stories ešte ostaneme. Od ich spustenia v roku 2017, naberajú Facebook Stories na popularite, s aktuálnym denným zásahom 150 miliónov užívateľov. Niet sa čo diviť, že sa Facebook rozhodol túto funkciu monetizovať.

Odteraz si môžu inzerenti zakúpiť reklamný priestor v podobe 5 až 15 sekundového videa, čím môžu rozšíriť svoje existujúce reklamy v prostredí Instagram Stories alebo upraviť verziu reklamného News Feedového príspevku.

Čísla v online

Na záver sa pozrieme na aktuálne čísla v online za tento rok. Koľko správ sa za minútu odošle na Facebooku alebo WhatsAppe? Koľko hodín obsahu je zhliadnutých každú minutu na Netflixe?

Pozrite si tento graf.

 

Autor: Pavol Kapeľuch