Digi nadhľady | December 2017 - dotcom.sk

  • 1
  • december 08, 2017
facebook-ads

To, že online svet sa neustále mení, je jasné. Pribúdajú nové funkcie a možnosti, a práve preto sme si pre vás pripravili súhrn noviniek, o ktorých bolo v poslednom čase najviac počuť. Facebook dá konečnú dark postom, prišiel tiež s novým nástrojom, ktorý nám pomôže pri testovaní reklám. A aby toho nebolo málo, stále viac si brúsi zuby na YouTube.

Dark posty už nebudú dark.

dark-posty-uz-nebudu-dark

Pýtate sa, čo to znamená? Ide o to, že reklamy, ktoré boli doteraz zobrazované len ako dark posty, si budú môcť pozrieť aj ľudia, na ktorých tieto posty neboli cielené.

Všetky aktuálne reklamné posty budú zhromaždené na jednom mieste, konkrétne pod ikonou “View ads”. Túto zmenu hodnotíme pozitívne. Marketérom predsa otvára dvere k tomu, aby mohli ešte lepšie sledovať komunikáciu konkurencie. 😉

Facebook prišiel s novým testovacím nástrojom. Experimentujte a učte sa.

facebook-nove-test-nastroje

Pri reklamných kampaniach je dôležité presne vedieť, čo funguje a čo nie. Alebo inak povedané, čo funguje lepšie a čo horšie. Facebook predstavil dve nové meracie riešenia, ktoré by nám mali pomôcť odhaliť najvýkonnejšiu reklamu.

Testovať je možné rôzne kreatívy, CTA-čka, headliny, aj vizuály. Pýtate sa, čo je teda iné, ako doterajšie vytváranie reklám? Celý proces sa uľahčí a daná reklama sa každému zobrazí len raz. Pribudne funkcia “Test and Learn”, ktorá marketérom pomôže rozhodnúť, ktoré testovanie prvkov má zmysel.

Ako zaujať na Instagrame? Buďte originálni a jedineční!

ako-zaujat-na-instagrame

V dnešnej dobe by bolo azda hriechom nevyužiť všetky možnosti, ktoré nám online svet ponúka. Zoberme do úvahy aj skutočnosť, že smartfóny pomaly nepúšťame z rúk a že viac ako správy od známych, prijímame množstvo notifikácií zo sociálnych sietí. Napríklad taký Instagram náš každodenný.

Ako jedna z najpoužívanejších sociálnych sietí, vám môže pomôcť vybudovať dostatočne veľké publikum, ktoré vás bude sledovať a komunikovať s vami. Z toho vyplýva jedno nepísané pravidlo a síce, že je nevyhnutným nástrojom pre značky. No, nechceme byť takí striktní…

Instagram tiež nie je vhodný pre každú značku. Isté však je, že ľudia chcú vidieť pekný a kvalitný obsah, ktorý budú milovať, komentovať a budú sa každý deň vracať, aby im od vás niečo neuniklo. Na čo si teda dať pozor? Dbajte na originalitu mena, vytvárajte unikátny obsah a nezabúdajte na
reklamu. 🙂

Facebook si brúsi zuby na Youtube. Prichádza s Creatorom.

facebook-creator

Videá sú na Facebooku najtrendovejším obsahom, to už vieme. Sám Mark Zuckerberg povedal, že jedného dňa budú na Facebooku len videá, no k tomu treba, aby ich používatelia Facebooku nakrúcali. Práve v tom im má pomôcť novinka s názvom Facebook Creator.

Aplikácia ponúka:

Live Creative Kit
– nástroje pre ľahšie vytváranie živých videí, ktoré môže user obohatiť o funny prvky. Môžete jednoducho vytvoriť vo videu intro, outro, pridať stickery, grafické rámčeky a podobne.

Community Tab
– je to inbox, ktorý združuje komunikáciu s fanúšikmi z Facebooku, Instagramu a tiež správy z Messengeru.

Camera & Stories
používateľ môže pridať rôzne zábavné efekty a rámčeky. Užitočná je možnosť zdieľania príspevkov na rôzne platformy.

Insights
samozrejme, Facebook nezabudol ani na analytické nástroje, v ktorých uvidíte štatistiky všetkých Facebookom vlastnených platforiem.

Aplikácia Facebook Creator je zatiaľ dostupná len pre iOS zariadenia, pre Android sa pripravuje.

A ide sa optimalizovať! Facebook nám s tým pomôže.

facebook-ads

Pomocou nového nástroja je možné nastaviť jeden centrálny rozpočet, ktorý je rozdelený do reklamných sád. Pomôže teda podporiť len tie najefektívnejšie reklamy. Navyše, optimalizácia rozpočtu funguje v reálnom čase, čo znižuje náklady na výsledok a zvyšuje návratnosť výdajov na reklamu.