Tri poznatky z Newsfeed Day, ktoré môžete okamžite implementovať do komunikácie

Udalosti a reklama

Pavol Kapeľuch (Social Media Manager)
18.04.2019

Viac-menej na poslednú chvíľu sme si kúpili lístky na konferenciu Newsfeed Day, ktorá sa konala včera 16. apríla v Prahe a venovala sa výkonnostnému marketingu na Facebooku. Namiesto nudného reportu sme si pre vás chceli pripraviť niečo, čo dokážete, možno aj s našou pomocou, hneď prakticky využiť.

Ešte nepoužívate „Stories“

Používatelia sociálnych sietí nemajú radi reklamu. Prekvapivé, však? Dokonca sa sťažujú, že jej vo svojom „feede“ majú veľa. No a tak Facebook znižuje pomer zobrazovaných reklám na jedného používateľa. To je pozitívne pre bežných ľudí, no nie pre nás, ktorí inzerujeme. Záujem zo strany inzerentov totiž rastie, takže konkurencia je stále väčšia a v dôsledku toho sú reklamy stále drahšie.

Súčasne sú tu však funkcie Facebook a Instagram Stories, ktoré zatiaľ veľa inzerentov neprebádalo. Cena za 1 000 zobrazení je tu až 2,5x nižšia ako pri umiestnení v „news feede“. Ľudia „storky“ milujú a vo Facebooku sú si toho vedomí, keďže väčšina investícií do kreatívnych inovácií ide práve do tohto formátu. O novinkách v Stories sme hovorili aj v našom poslednom podcaste Dotcom News.

Pravdou však je, že CTR (miera preklikov) je tu stále nízka. Tu teda nastáva priestor pre vašu (našu) kreativitu, ktorá dokáže používateľov zaujať tak, aby „swajpovali“. A aké sú podľa Karla Tlusťáka z Business Factory najlepšie tipy na Stories

Rozpohybujte ich!

Video, alebo niečo inak pohyblivé, dokáže zaujať oveľa viac ako statický obrázok. Ak máte možnosť, produkujte vlastné videá. Ak nemáte, zamerajte sa aspoň na rôzne pohyblivé elementy a efekty. Na zaujatie máte totiž iba približne 2 sekundy.

Využívajte všetky kreatívne možnosti

Rôzne stickery, buttony, emotikony alebo gifká, to všetko je v Stories úplne natívnym prvkom, myslite na to. To, že reklama nemá vyzerať ako reklama, platí stále viac.

Skúste carousel

Vďaka carousel formátu v Stories dokážete ľudí pri vašom obsahu udržať až trikrát dlhšie. Využite to a robte obsah tak, aby ho bolo možné rozdeliť na viac častí.

Dajte ľuďom dôvod spozornieť

Ak predávate produkt, nebojte sa využiť cenu ako motiváciu. V prípade súťaže ukážte výhru, ak točíte video, zapojte ľudský element a rozprávajte (samozrejme aj s titulkami).

Influencer nie je vždy predajný kanál

Jeden z najväčších e-shopov v Čechách, Footshop, presne vie, aký prínos môže pre značku znamenať správne využitie influencera. Dlhodobo spolupracujú so 43 influencermi, ďalších 20 využívajú na projektovej báze. Svojich ambasádorov majú v Španielsku, Francúzsku aj Rumunsku.

Vo Footshope si influencerov interne rozdeľujú na „brandových“ a „performance“ a podľa toho s nimi ďalej pracujú. Od influencerov si značky sľubujú, že vďaka nim pôjdu ich produkty „na dračku“. Často sú potom marketéri sklamaní, keď uvidia výsledky. Počet konverzií nemusí byť taký vysoký, ako predpokladali. Vo Footshope však okrem týchto metrík sledujú aj tzv. sprostredkované výsledky. Napríklad nárast vyhľadávania brandových výrazov v Google search, nárast followerov, zvýšenie návštevnosti od nových návštevníkov.

Influenceri dokážu efektívne predávať, ak sa práca s nimi kvalitne vyhodnocuje. No ich hlavný prínos je v budovaní povedomia o značke. Čo síce neprináša ekonomické výsledky okamžite, no z dlhodobého hľadiska je značka rozhodujúcim faktorom pri nákupnom rozhodovaní.

Martin Paukrt, social media leader vo Footshope, tvrdí, že influencer síce dokáže byť skvelým predajným nástrojom, no oveľa dôležitejšie je to, aký má vzťah k samotnej značke. Či prezentuje rovnaké hodnoty, či je to, čo hovorí, uveriteľné z pohľadu zákazníka. Pozerať sa teda iba na počet followerov nemusí byť vždy šťastným riešením.

Testujte a vyhodnocujte

Zdá sa vám bláznivé využiť v jednej náborovej kampani viac ako 60 rôznych kreatív? Jaroslav Slavičinský z Kindred Group hovorí o takejto stratégii ako o najefektívnejšom riešení.

Pre svojho klienta MetLife pripravili náborovú kampaň, ktorej dali desiatky podôb. Testovali vizuály, copy texty, headliney na rôznych cieľových skupinách podľa záujmov a demografie.

Okrem toho skúšali aj rôzne formáty, dynamické alebo statické vizuály, dokonca reklamné formáty (lead ads vs. jobs) a platformy (Facebook vs. LinkedIn). Výsledky, samozrejme, nemusia byť uplatniteľné pre všetky segmenty, no v ich prípade lepšie fungovali statické vizuály, viac lead ads ako jobs, viac Facebook ako LinkedIn. Zaujímavé bolo aj zistenie, že všetky cieľové skupiny reagovali na ponuku, ktorá komunikovala konkrétnu finančnú odmenu namiesto rôznych benefitov.

Takáto kampaň môže byť na začiatku produkčne komplikovaná, no vďaka neustálemu vyhodnocovaniu a optimalizovaniu vieme investovať rozpočet iba do tých najvýkonnejších a najefektívnejších reklám, a tým podstatne zvýšiť efektivitu celej kampane.

Poučenie z tejto prednášky je jednoduché: Experimentujte. Učte sa. Opakujte.

Z množstva zaujímavých prednášok, ktoré včera na Newsfeed Day odzneli, sme vybrali to, čo je podľa nás na základe skúseností s našimi klientmi najpraktickejšie a najjednoduchšie aplikovateľné. Veríme, že informácie padnú na úrodnú pôdu.

Ďakujeme, že ste sa dočítali až sem. Nezabudnite nám hodiť lajk sem 👉 www.facebook.com/agenturadotcoma follow sem 👉 www.instagram.com/dotcomsk

Prajeme super deň a príjemné sviatky! 👌

Tesco Slovnaft Slovanet BabyBel Karička Matyšák Innogy Pierre Baguette Kláštorná Kalcia Rádio Vlna Malinô Brdo Northfinder CrossFingers Traco Computers Optifin invest RockMachine TatraReal Nanosystem Citadelo
  • Tesco
  • Slovnaft
  • Slovanet
  • BabyBel
  • Karička
  • Matyšák
  • Innogy
  • Pierre Baguette
  • Kláštorná Kalcia
  • Rádio Vlna
  • Malinô Brdo
  • Northfinder
  • CrossFingers
  • Traco Computers
  • Optifin invest
  • RockMachine
  • TatraReal
  • Nanosystem
  • Citadelo
© 2019 dotcom.sk
dotcom.sk