Super Bowl LIII

Z našej dielne

Pavol Kapeľuch (Social Media Manager)
31.01.2019

Super Bowl LIII

🏈🏈🏈🏈🏈🏈

Už túto nedeľu sa v Atlante (Georgia, USA) uskutoční sviatok všetkých marketérov… a, samozrejme, aj nadšencov americkej verzie futbalu. 😁 V 53. finále proti sebe nastúpia tímy z opačných kútov krajiny – Los Angeles Rams a päťnásobný víťaz trojefe Vincenta Lombardiho – New England Patriots. Oba tímy podajú určite špičkové výkony a nepochybne úžasná bude aj Halftime Show, marketérske srdcia však netrpezlivo čakajú len na to jedno. Reklamné spoty vytvorené špeciálne pre túto príležitosť. Poďte si ich pozrieť spolu s nami. 😉 

🏈🏈🏈🏈🏈🏈

ZÁKLADNÉ INFO NA ZAČIATOK

O hlavný prenos tohto zápasu sa tento rok postará televízia CBS. K tomu im pomôže 115 kamier umiestnených na štadióne Mercedes-Benz v Atlante. Medzi nimi sa budú nachádzať aj 8K kamery (prvýkrát v histórii), ktoré budú umiestnené v oboch end zónach. Chýbať nebudú ani kamery umiestnené priamo nad ihriskom.

O zaspievanie americkej hymny sa tento rok postará 7-násobná víťazka Grammy Awards – Gladys Maria Knight.

13.januára 2019 NFL oznámila, že headlinerom Halftime Show bude skupina Maroon 5 s miláčikom, hlavne ženského publika, Adamom Levinom. Ako hostia sa k ním pripoja známe mená amerického hudobného showbiznizu – Travis Scott (skrr skrr) a Big Boi zo skupiny Outkast.

A čo cena lístkov? Tá sa pohybuje v rozmedzí od 2,500$ až do neuveriteľných 15 000$ !

ASTRONOMICKÁ CENA SPOTU

Teraz sa však poďme pozrieť na to, čo nás marketérov zaujíma najviac. Koľko to bude stáť?

Určite vás zaujíma, aká je tento rok cena za 30 sekundový spot. Povedzme, že za túto sumu by ste si mohli kúpiť 5 bytov v Bonaparte, 200 x ŠKODU KODIAQ, 5 000 plameňometov od Elona Muska alebo viac ako 769 000 Bun Bo Nam Bo na Miletičke. 🤣

Najväčší pivovar na svete, Anheuser-Busch uskutočnil svoj doteraz najväčší reklamný nákup v rámci Super Bowlu. S celkovo ôsmimi rôznymi reklamami rôznych dĺžok, pre 7 rôznych produktov, tak pokryjú 5 a pol minúty vysielania. Tri z týchto produktov budú počas zápasu propagované prvýkrát.

V POPREDÍ BUDÚ ŽENY

Tento rok by mal patriť ženám v reklame. Medzi značky, ktoré umiestnili do svojho spotu ženu patria napríklad Toyota, Olay, Bumble and Michelob Ultra.

K zlepšeniu spôsobu zobrazovania žien nielen v Super Bowl reklamách, ale aj vo všetkých reklamách vedie ešte stále dlhá cesta. Tohtoročná “Big Game” však bude najbližšie k ženskému publiku.

Navyše, v tomto roku došlo k výraznému posunu, kedy sa za kamerou objavilo oveľa viac žien než po minulé roky.

Vzhľadom na to, že takmer polovica publika Super Bowl je ženská, posun má určite zmysel. Minulý rok sledovalo Super Bowl 48,6 milióna žien, čo predstavuje 47 percent zo 103,4 milióna divákov.

No ale, ukážme si konečne náš výber tých najlepších reklám, ktoré budú odvysielané počas 53. ročníka Super Bowl. 👇

ZNAČKY A ICH REKLAMNÉ SPOTY

Z dielne najväčšieho pivovaru Anheuser-Busch vyberáme 3 spoty, ktoré nás oslovili či už spracovaním alebo posolstvom.

BUDWEISER – Wind Never Felt Better

Budweiser to tento rok zahral na environmentálnu nôtu s pomocou songu od Boba Dylana “Blowin’ in the Wind”. Klasická pieseň umocňuje silu spotu, v ktorom značka oznamuje využívanie veternej energie pri výrobe a pivovarníckych procesoch.

MICHELOB ULTRA – Pure Gold

Reklamy počas Super Bowlu sú viac o vizuálnom zážitku. Spoločnosť Michelob Ultra však vo svojej reklame nasadzuje trendový zvukový jav – ASMR, čím upriamuje pozornosť na produktové rozšírenie ponuky v podobe Pure Gold. V spote vystupuje známa americká herečka a speváčka Zoe Kravitz.

STELLA ARTOIS – Change Up the Usual

“The Dude” a.k.a Big Lebowski a Carrie Bradshaw sú späť! Možno by ste čakali, že pri objednávaní drinkov už vopred viete, čo si každý z nich objedná. White Russian a Cosmopolitan, však? To, čo si obaja objednajú však spôsobí v reštaurácii nevídaný rozruch. 😲

AMAZON – Not everything makes the cut

So svojim štvrtým spotom promujúcim Alexu, sa Amazon vracia na Super Bowl. Tentokrát za pomoci celebrít, ktoré testujú rôzne technológie s Alexou. Nie všetky sa však úplne vydarili.

BUMBLE x SERENA WILLIAMS – #InHerCourt

Ako sme spomínali vyššie, tento rok patrí v reklame ženám. Jednou zo značiek, ktorých hlavnou postavou je žena, je zoznamovacia appka Bumble. Hlavnú úlohu tu zohráva jedna z najúspešnejších tenistiek Serena Williams. V spote hovorí o tom, že ženy sú rovnako silné, múdre a pracovnité ako chlapi a teraz je ten čas to ukázať. Celý spot bude odvysielaný počas nedeľného zápasu.

DEVOUR – FoodPorn

Značka mrazených jedál Devour použila vo svojom spote známe tému – #FoodPorn. A urobili to naozaj trefne! V tomto uletenom spote je manželka zúfalá zo svojho muža, ktorý sa nevie nabažiť tohto jedla, čo z neho robí 3-minútového muža. Ako sama hovorí: “Stal sa z neho závislák na mrazenom jedle.” 🤣 Tento spot však nebude odvysielaný v plnej dĺžke.

EXPENSIFY – 2CHAINS & ADAM SCOTT

Spoločnosť Expensify sa snaží vzbudiť vzrušenie okolo jej prvej Super Bowl reklamy pomocou videoklipu s rapperom 2 Chainz a hercom Adamom Scottom.

S klipom môžu diváci interagovať prostredníctvom skenovania QR kódov umiestnených na jednotlivých produktoch a veciach. QR kódy sú vlastne bločky týchto položiek, ktoré si môžu diváci odfotiť a potom ich nahrať do aplikácie Expensify, aby mohli získať hotovosť alebo samotné položky. Ceny sa pohybujú v rozmedzí od ľadového športového auta, Audi R8 až po diamantovú futbalovú šišku.

Cieľom tejto reklamy je, aby ľudia túto aplikácie otestovali.

PEPSI – More than OK

V tohtoročnom spote si Pepsi trochu zabŕdla do zvyku ľudí objednávať si v reštaurácii Coca Colu. Čašník sklame ženu, ktorá si chce objednať Colu vetou, či jej bude stačiť aj Pepsi. V tom sa objaví herec Steve Carell, ktorý zdôrazňuje, že objednať si Pepsi je viac ako OK za pomoci rappera Lil Jona a raperky Cardi B.

TOYOTA – TONI

Ďalšou značkou, ktorá vo svojom spote využila ako hlavnú postavu ženu, je Toyota. K odpromovaniu novej hybridnej RAV4 využili príbeh ženy, ktorá sa ako prvá chce dostať do NFL – Antoinette “Toni” Harris.

 

Sme radi, že si sa dostal až sem a budeme ešte radšej, ak nám zanecháš svoj feedback! A nezabudni nám hodiť like sem 👉 facebook.com/agenturadotcom

a follow sem 👉 instagram.com/dotcomsk

Ešte ti prajeme super deň! 👌

 

 

Tesco Slovnaft Slovanet BabyBel Karička Matyšák Innogy Pierre Baguette Rádio Vlna Malinô Brdo Amico Finance CrossFingers Traco Computers Optifin invest RockMachine TatraReal Nanosystem Citadelo
  • Tesco
  • Slovnaft
  • Slovanet
  • BabyBel
  • Karička
  • Matyšák
  • Innogy
  • Pierre Baguette
  • Rádio Vlna
  • Malinô Brdo
  • Amico Finance
  • CrossFingers
  • Traco Computers
  • Optifin invest
  • RockMachine
  • TatraReal
  • Nanosystem
  • Citadelo
© 2019 dotcom.sk
dotcom.sk