Boli sme na konferencii s najväčším pódiom v Európe. Ako to dopadlo?

Z našej dielne

dotcom ()
13.05.2019

 

Ja aj Miška sme konferenciu týchto rozmerov zažili prvýkrát. Desaťtisíce návštevníkov, stovky vystavovateľov, desiatky online marketingových (a iných) špecialistov z celého sveta. Festival Online Marketing Rockstars v Hamburgu ohromil svojimi rozmermi hneď na prvý pohľad. No ako sa hovorí, na veľkosti nie vždy záleží. 🤔

 

OMR či OMG?

Nebudeme vás nudiť priehršťou „off topic“ informácií, tak len v skratke: v Hamburgu je stále zima, nová budova filharmónie v prístave je majstrovským dielom a Hamburčania veľa a radi športujú. A pokuta v metre stojí 20 €, ak si kúpite zlý lístok. A teraz k veci. Konferencia mala 3 hlavné pódiá. To s názvom Conference je skutočne najväčším v Európe a možno aj preto na ňom na úplnom závere vystúpila Ellie Goulding. Nespievala, len porozprávala niečo o svojich sociálnych sieťach, žiaľ, nič svetoborné sme sa nedozvedeli, len že chce byť autentická a svoju multimiliónovú fanúšikovskú základňu využije na záchranu planéty.

Okrem toho sa konali aj prehliadky so sprievodcom, kde vás previedli vybranými stánkami v časti Expo. Na ďalších asi 20 malých pódiách prebiehali tzv. Masterclasses – prednášky s dlhším trvaním, v ktorých sa šlo viac do hĺbky a padali otázky z publika. Nebolo však v ľudských silách navštíviť všetky prednášky, čo nás občas privádzalo do zúfalstva. Veľkým negatívom bola tiež skutočnosť, že časť prednášok bola exkluzívne v nemčine. Bez prekladu. Z množstva informácií, ktoré sme sa dozvedeli, vám teraz ponúkneme aspoň malú ukážku.

 

Smart TV reklama

 

Ad Sales Director spoločnosti SAMSUNG Nik Dewar nám porozprával o rastúcom trende využívania smart televízorov a televíznych aplikácií. V minulom roku zaznamenali predaje Smart TV tržby vo výške 100 miliárd €. SAMSUNG preto začína predávať reklamu priamo v Smart Hube, kde si vyberáte aplikácie, zobrazuje tam reklamný banner, spustí full screen video a dokonca vás presmeruje na microsite danej značky. Služba je dostupná len v niektorých krajinách západnej Európy, postupne spúšťajú Rusko a, ako nám Nik osobne prisľúbil, chystajú sa aj na strednú a východnú Európu.

 

 

Rádio sa vracia, privítajte podcasty

 

Matt Lieber, zakladateľ Gimlet Media, najväčšieho podcastového štúdia na svete, hovoril o minulosti a budúcnosti audia. Rádio od spustenia TV v podstate zamrzlo vo vývoji. Až doteraz. Obľuba podcastov závratným tempom rastie a postupne im začínajú dôverovať aj veľké značky. Audio poslucháči sa totiž v reklame označujú ako „nezastihnuteľní“ – 89 % z nich sleduje Netflix a 70 % používa Adblock. Možno aj preto nedávno Spotify kúpil firmu Gimlet Media za 200 miliónov USD.

 

 

Počuli ste už o live stream nákupoch?

 

Malý nemecký startup, LiSA, nám porozprával o svojej platforme, ktorú využíva na live stream nákupy. Používateľ sa z ktoréhokoľvek príspevku na Facebooku alebo Instagrame preklikne na podstránku s live videom, kde mu predstavia napríklad novú kolekciu oblečenia s reálnymi produktmi, ktoré si môže bez opustenia live videa kúpiť. Celé video sa podobá na instagramový live stream, skupina divákov môže navzájom diskutovať v komentároch a môžu sa pýtať otázky „predávajúcich“. Inými slovami, na sociálne siete sa vracia teleshopping.

 

 

Hviezda marketingu? Bozoma Saint John

Táto pani pracovala ako VP of Marketing v Pepsi, kam priviedla Beyoncé, bola Head of Global Marketing v Apple Music a CBO pre značku Uber. Venuje sa talentovému marketingu a zastupuje veľké hviezdy, napr. Serenu Williams, s ktorou pripravovali kampaň pre Nike. Bozoma upozornila, že všetky značky sú v prvom rade ľudské. Riešia ľudské problémy, problémy spoločnosti a na to sú ideálni… znovu ľudia, s ktorými v reklame pracuje. Ako však vraví, v dnešnej dobe už záleží nielen na brand positioningu v samotnej reklame (teda za čím si značka stojí), ale aj na súkromných názoroch oficiálnych predstaviteľov firiem – „executive influence“.

Fajčenie (ne)škodí zdraviu

Obchod s cigaretami a tabakom to má ťažké. Vo väčšine krajín je prísne regulovaný a obmedzenia má aj v reklame. Marian Salzman, VP of Global Communications v spoločnosti Philip Morris, nazvala túto dobu ako „Age of Rage“ (“Doba hnevu”). Philip Morris sa snaží zbaviť imidžu nenávidenej značky, ktorá zabíja, s kampaňou #unsmoke. Do vývoja „lepších alternatív“ investovali 6 miliárd USD, prišli s produktom IQOS a komunikačne sa profilujú ako značka, ktorá vám pomôže prestať fajčiť. Okrem IQOS-ov majú napríklad reálnych aj virtuálnych koučov, ktorí vám pomôžu prestať s fajčením. Paradox alebo dokonalé PR?

 

Na tejto dvojdňovej konferencii vystúpili mnohí ďalší odborníci a odovzdali nám ďalšie cenné rady a informácie. Tak sledujte naše siete 👉www.facebook.com/agenturadotcoma 👉 www.instagram.com/dotcomsk a možno už čoskoro vám ich v nejakej forme posunieme.


Tesco Slovnaft Slovanet BabyBel Karička Matyšák Innogy Pierre Baguette Kláštorná Kalcia Rádio Vlna Malinô Brdo Northfinder CrossFingers Traco Computers Optifin invest RockMachine TatraReal Nanosystem Citadelo
  • Tesco
  • Slovnaft
  • Slovanet
  • BabyBel
  • Karička
  • Matyšák
  • Innogy
  • Pierre Baguette
  • Kláštorná Kalcia
  • Rádio Vlna
  • Malinô Brdo
  • Northfinder
  • CrossFingers
  • Traco Computers
  • Optifin invest
  • RockMachine
  • TatraReal
  • Nanosystem
  • Citadelo
© 2019 dotcom.sk
dotcom.sk