Dotcom News #9 | Podcast

Podcast

Tony Dúbravec (Head of Digital)
12.11.2019

V októbrových Dotcom News sa pri mikrofóne stretli Head of Digital, Tony Dúbravec a Content Creator, Milan Vaňo.

Všetky témy, o ktorých sme sa rozprávali:

Instagram spustil Creators účet ako inšpiráciu pre influencerov a tvorcov obsahu

Instagram pred pár týždňami spustil svoj nový profil, ktorý sa volá “Creators” a má slúžiť ako zbierka inšpirácií a tipov pre všetkých tvorcov obsahu na Instagrame. Zároveň tam predstavuje rôzne novinky, vysvetľuje trendy challenge, ale aj spovedá vybraných influencerov.

Viac sa dočítate TU.

Instagram vám po novom odporučí, koho prestať followovať

Instagram tiež testuje opäť zaujímavú vec a tou je členenie ľudí, ktorých followujete. Napríklad vám týchto ľudí rozdelí do kategórií podľa toho, čomu sa venujú, ak sú to biznis účty. Zaujímavé je ale to, že si budete môcť vyfiltrovať profily, na ktorých obsah najmenej reagujete. Instagram vás tak nabáda, aby ste ich prestali sledovať a dosiahli tak, že vo feede budete mať iba obsah, ktorý vás naozaj zaujíma.

Viac sa dočítate TU.

Prichádzajú Facebook News

Facebook prišiel v Amerike s ďalšou novou službou, Facebook News. Ide o sekciu na Facebooku, ktorá zgrupuje správy od renomovaných vydavateľov. Zaujímavé je, že ešte pred jej vývojom konzultovat novinku Facebook priamo s vydavateľmi. Pozrite si, čo všetko novinka obnáša.

Viac sa dočítate TU.

Facebook obnovuje reklamy vo vyhľadávaní

News feed na Facebooku je už presýtený reklamami, to nie  je žiadne tajomstvo. Facebok preto hľadá nové možnosti zobrazovania reklám a obnovil reklamy vo vyhľadávaní, ktoré už raz ponúkal a zrušil v roku 2013. Fungovať bude zatiaľ na anglické a španielske frázy a okrem vyhľadávacích dopytov bude algoritmus pri zobrazovaní zohľadňovať aj ostatné vlastnosti publika, na ktoré cieli kampaň.

Viac sa dočítate TU.

Facebook bude pri plánovaní postov odporúčať najvhodnejšie časy

V lete sme sa v podcaste rozprávali o prieskume najlepších časov na pridávanie príspevkov na sociálne siete. Teraz Facebook v rámci svojho plánovania príspevkov bude odporúčať časy na základe svojich vlastných dát, ktoré má. Túto funkciu mal doteraz napríklad Buffer, ale s Facebookom to môže byť oveľa relevantnejšie.

Viac sa dočítate TU.

Výpadok Fortnite:

Trinásteho októbra na dva dni vypadla jedna z najpopulárnejších online hier Fortnite. Hráčov vyzvala, aby sa prihlásili priamo v hre do eventu nazvaného The End. Potom sa objavila čierna obrazovka, ktorá trvala takmer dva dni a live ju na streamovacích platformách sledovali milióny ľudí.

Viac sa dočítate TU.

Event sticker a novinky v Instagram Stories a šablóny pre reklamy v Stories

Samozrejme, nemôžu chýbať ani nové funkcie a vychytávky v Stories formáte. Napríklad na Instagrame opäť pribudne nový sticker, tentokrát pozvánka na event. Ešte nevieme, či budú tieto eventy prepojené s tými facebookovými, alebo pôjde len o jednoduchú verziu, kde si zadáte názov, čas a miesto a ľuďom, ktorí sa prihlásia príde upozornenie na začiatok eventu. Využiť sa to určite dá napríklad na launch nových produktov, na rôzne Q&A sessions alebo webináre.

Ďalší update v Stories postupne prichádza do časti Create, ktorú nájdete vľavo od základnej kamery. Kedysi to bolo určené na textové stories, ale po novom tam nájdete aj všetky stickery a celkovo tá sekcia je určená na vytváranie Stories, ktoré podnecujú engagement. No budete si tam vedieť aj vylosovať nejakú šablónu, do ktorej si potom vy vyplníte text. Ako to vyzerá si môžete pozrieť na videu v článku, ktorý je priložený v popise.

Posledná vec za mňa je opäť o Stories tentokrát všeobecne. Ak nemáte po ruke grafika a chcete si spustiť peknú kampaň v Stories, stačí vám na to Ad Manager, kde nájdete rôzne pripravené templaty, do ktorých si iba doplníte obrázok a text. Ako bonus si ich potom viete aj stiahnuť a použiť ako organické storky. Šablóny aj návod nájdete tiež na priloženom linku.

Viac sa dočítate TU, TU a TU.

LinkedIn pridal možnosť vytvárať eventy a notifikácie pre zamestnancov

Kto používa LinkedIn si už zrejme všimol, že medzi žiadosťami o pridanie medzi kontakty sa už objavujú aj pozvánky na evetny. Linkedin nedávno spustil vlastnú funkciu vytvárania eventov, ktorá funguje podobne ako na Facebooku.

Druhá zaujímavosť z LinkedInu má za úlohu podnietiť firmy, aby produkovali obsah na svojich firemných stránkach tým, že dáva možnosť posielať upozornenia na nové príspevky zamestnancom firmy.

Viac sa dočítate TU a TU.


Dotcom News môžete počúvať aj na Spotify alebo Apple Podcasts.

Ďakujem, že ste sa dočítali až sem.

Budeme veľmi radi, ak sa s nami podelíte o svoj názor.

podcast dotcom news

Tony Dúbravec
Tony Dúbravec

Tony Dúbravec

Head of Digital

Vedie u nás digitálny tím, k čomu ho okrem skúseností z reklamy predurčuje aj to, že každú novinku v social media svete sám vyskúša a denne používa všetky dôležité platformy. Má vlastný podcast, roky píše blog, aktívne komunikuje na Facebooku aj Instagrame. Patrí medzi špičku spotrebiteľov kávy v celom dotcome a na práci ho najviac baví robiť veci tak, aby z nich všetci mali radosť.

Tesco Slovnaft Slovanet BabyBel Karička Matyšák Innogy Pierre Baguette Kláštorná Kalcia Rádio Vlna Malinô Brdo Northfinder CrossFingers Traco Computers Optifin invest RockMachine TatraReal Nanosystem Citadelo
  • Tesco
  • Slovnaft
  • Slovanet
  • BabyBel
  • Karička
  • Matyšák
  • Innogy
  • Pierre Baguette
  • Kláštorná Kalcia
  • Rádio Vlna
  • Malinô Brdo
  • Northfinder
  • CrossFingers
  • Traco Computers
  • Optifin invest
  • RockMachine
  • TatraReal
  • Nanosystem
  • Citadelo
© 2019 dotcom.sk
dotcom.sk