Digi nadhľady | September 2018

Facebook news

Pavol Kapeľuch (Social Media Manager)
04.10.2018

Digi nadhľady | September 2018

Dovolenka v háji, dopravné zápchy každé ráno a zadania na vianočné kampane na stole. Áno, aj taký bol september. Netreba to však brať tragicky, minimálne v online sme sa tešili z mnohých noviniek. Veď čítajte ďalej. ?

FACEBOOK S TV KAMPAŇOU

Po niekoľko týždňových opletačkách končiacimi výsluchom Marka Zuckerberga pred Senátom USA, sa Facebook rozhodol zdôrazniť úlohu, ktorú zohráva pri spájaní ľudí a poskytovaní spoločenského prínosu – na rozdiel od zneužívania informácií a šírenia fake news.

Preto prišiel Facebook s TV reklamou, v ktorej rozpráva o dobrých chvíľach, ktoré ľudia zažili na Facebooku a ako pracujú na odstránení týchto prešľapov.

Celý spot si môžete pozrieť tu. ?

FACEBOOK ODSTRÁNIL VIAC AKO 5 000 MOŽNOSTÍ CIELENIA

V posledných týždňoch spoločnosť Facebook oznámila, že uskutočňuje zmenu spôsobu, akým funguje jej systém zacielenia reklamy, aby sa tak vyriešil problém so zneužívaním tejto platformy na diskrimináciu a vylúčenie publika na základe faktorov, ako je etnická príslušnosť a náboženstvo. Spoločnosť tvrdí, že teraz odstráni viac ako 5 000 možností cielenia, ktoré by mohli byť zneužité na umiestnenie diskriminačných reklám.

Tieto správy prichádzajú krátko po tom, ako americké Ministerstvo pre bývanie a rozvoj miest (HUD) podalo sťažnosť proti spoločnosti Facebook, ktorú obviňuje z toho, že pomáha nájomníkom a predajcom porušovať zákon o spravodlivom bývaní. Hovorí sa, že nastavenia reklamy v službe Facebook ignorujú zákon tým, že inzerentom umožňujú zacielenie na určité demografické skupiny.

“Zatiaľ čo tieto možnosti boli použité legitímnymi spôsobmi, ako osloviť ľudí zaujímajúcich sa o určitý produkt alebo službu, myslíme si, že minimalizovanie rizika zneužitia je dôležitejšie,” uviedla spoločnosť na blogovom príspevku. Spoločnosť Facebook neposkytla zoznam odstránených možností, ale poznamenala, že súvisia s atribútmi, ako sú náboženstvo a etnická príslušnosť.

 

ADMINI FACEBOOKU S NOVOU “SUPERSCHOPNOSŤOU”

Malá, no pomerne dôležitá novinka – Facebook teraz dovoľuje adminom skupín pripnúť jednotlivé komenty na prvé miesta v diskusii pod príspevkom.

Táto funkcia dovolí adminom zvýrazniť najlepšie/najrelevantnejšie komenty, ktoré tak môžu rozprúdiť ďalšiu debatu o konkrétnej téme a taktiež zvýšiť engagement a interakcie s príspevkom.

 

INSTAGRAM TESTUJE “UNIVERZITNÉ SKUPINY”

Instagram testuje funkciu, ktorá má zoskupiť používateľov do zoznamov univerzitných komunít. Je to krok, ktorý kopíruje materskú spoločnosť Facebook, ktorá začala práve ako exkluzívna platforma pre študentov na univerzitách. Táto služba je určená pre študentov, ktorí sú v súčasnosti zapísaní na vysokú školu, s výnimkou absolventov.

Niektorí používatelia boli vyzvaní, aby sa pripojili ku komunite svojej vysokej školy a spojili sa tak s ostatnými študentmi, čo automaticky pridá používateľa do zoznamu jeho ročníka. Pripojenie sa k skupine umožňuje používateľovi pridať do svojho profilu svoju univerzitu a rok ukončenia štúdia. Používatelia môžu taktiež vidieť verejné príbehy členov skupiny a priamo im napísať správu.

Je trocha zvláštne, že verifikácia sa nespolieha na e-mailovú adresu .edu alebo na geolokáciu kampusu, ale namiesto toho na “informácie, ktoré ľudia verejne zdieľali o svojej univerzite, účtoch, ktoré sledujú, a o ďalších pripojeniach, ktoré majú”, tvrdí CNBC. Služba sa ale nezaobíde bez problémov, pretože reportér CNBC sa v pohode pripojil k vysokoškolskej skupine aj napriek tomu, že štúdium už ukončil.

 

AJ TY MÔŽEŠ MAŤ VERIFIKOVANÝ ÚČET NA INSTAGRAME!

Ak ste na Instagrame a nemáte verifikovaný účet, no páči sa vám predstava modrého odznaku vedľa svojho mena, jeho dosiahnutie sa práve stalo o čosi jednoduchšie.

Chcete vedieť ako na to? Klikajte sem!

 

NEPRESKOČITEĽNÉ REKLAMY NA YOUTUBE BUDÚ DLHŠIE

YouTube rozširuje na svojej platforme reklamy bez možnosti preskočenia. Spoločnosť oznámila, že všetci tvorcovia, ktorí už budú môcť speňažiť svoj obsah, budú čoskoro schopní zapnúť reklamy bez možnosti preskočenia vo všetkých videách. Služba sa pomaly rozbieha a oprávnení tvorcovia obdržia o tejto možnosti upozornenie.

Inzerenti zvyčajne platia viac tvorcom za reklamy, ktoré nie sú preskočiteľné, takže táto služba by mohla byť pre YouTuberov spôsob, ako motivovať tvorcov, aby sa držali na YouTube a vyrábali viac obsahu, pričom časť zárobku z každej reklamy pôjde práve spoločnosti YouTube. Ak autor tieto reklamy zapne, tak ich bude vedieť použiť aj pri už vypublikovaných videách.

YouTube tiež pridáva nástroj, ktorý umožňuje tvorcom hromadne pridať alebo odstrániť reklamy, ktoré nie sú preskočiteľné, a sledovať interakciu publika a výnosy z videí obsahujúcich tieto typy reklám. Zatiaľ čo zmeny pravdepodobne znamenajú pre každého viac reklám bez možnosti preskočenia na platforme – pretože YouTube obmedzil každú z týchto reklám na 20 sekúnd – keďže v januári došlo k novej zmene pravidiel – oneskorenie spustenia videí by v dôsledku týchto reklám nemalo byť príliš dramatické.

 

NOVÉ FUNDRAISING NÁSTROJE NA YOUTUBE

YouTube spúšťa nový súbor nástrojov na získavanie finančných prostriedkov, ktoré umožnia tvorcom zvýšiť povedomie a vyzbierať peniaze pri vybraných organizáciách prostredníctvom tejto video platformy.

Prvý prvok, ktorý YouTube testuje, sa nazýva jednoducho “Fundraiser” a umožní YouTube tvorcom a registrovaným neziskovým organizáciám vytvoriť a vložiť fundraisingové kampane hneď vedľa svojich videí a živých vstupov.

Ako to vysvetlil YouTube:

“Títo “zberatelia” umožňujú fanúšikom darovať peniaze do týchto kampaní vytvorenými tvorcami priamo na YouTube prostredníctvom tlačidla “Donate”, čo uľahčuje tvorcom a fanúšikom získať finančné prostriedky na príčiny, o ktoré sa zaujímajú. Tvorcovia môžu jednoducho nastaviť svoje kampane a YouTube sa už postará o logistiku a spracovanie platieb.”

Služba je zatiaľ v testovacej fáze, pričom YouTube pokrýva všetky poplatky za transakcie v tomto počiatočnom období – čo znamená, že 100 % darov odovzdáva príslušným organizáciám.

 

ODOSLANÉ… A SAKRA!

Povedzme, že ste napísali e-mail svojmu šéfovi pomocou aplikácie Gmail pre Android a práve ste ho poslali. Ale vzápätí zistíte, že ste náhodou napísali, že je žobrák namiesto dobrák. Samozrejme, môžete poslať e-mail, ktorý vysvetľuje, ako vám vaša mačka neúmyselne prebehla po klávesnici, čo viedlo k chybe, ale váš šéf má nízku toleranciu voči takýmto chabým výhovorkám. Okrem hľadania novej práce, čo môžete v tejto situácii urobiť?

No, ak má váš telefón s Androidom nainštalovanú Gmail verziu 8.7 (alebo vyššiu), môžete ju zrušiť a nechať ju odstrániť z doručenej pošty príjemcu. Tu je návod. V dolnej časti obrazovky po kliknutí na ikonu odoslania nájdete čierny pruh. Na ľavej strane sa zobrazí správa “Posielanie” bielou a vpravo ZRUŠIŤ žltou. Ak zbadáte svoju chybu rýchlo, môžete zabrániť odoslaniu tejto správy. No nemáte na to veľa času. Ak nemôžete zrušiť odosielanie e-mailu, slovo CANCEL sa nahradí UNDO. Znamená to, že e-mail bol odoslaný, ale môžete ho vrátiť a odstrániť z doručenej pošty príjemcu.

Už ste sa ocitli v situácii, kedy by sa vám práve táto funkcia hodila? ?

 

Sme radi, že si sa dostal až sem a budeme ešte radšej, ak nám zanecháš svoj feedback! A nezabudni nám hodiť like sem facebook.com/agenturadotcom

a follow sem instagram.com/dotcomsk

Ešte ti prajeme super deň! ?

Tesco Slovnaft Slovanet BabyBel Karička Matyšák Innogy Pierre Baguette Rádio Vlna Malinô Brdo Amico Finance CrossFingers Traco Computers Optifin invest RockMachine TatraReal Nanosystem Citadelo
  • Tesco
  • Slovnaft
  • Slovanet
  • BabyBel
  • Karička
  • Matyšák
  • Innogy
  • Pierre Baguette
  • Rádio Vlna
  • Malinô Brdo
  • Amico Finance
  • CrossFingers
  • Traco Computers
  • Optifin invest
  • RockMachine
  • TatraReal
  • Nanosystem
  • Citadelo
© 2019 dotcom.sk
dotcom.sk