Digi nadhľady | Marec 2019

Facebook news

dotcom ()
03.04.2019

Digi nadhľady | Marec 2019

Máme pre vás sumár marcových digitálnych noviniek. Vypočuť si ich môžete aj vo zvukovej podobe v našom podcaste Dotcom News na YouTube alebo Anchor.

Čo nové teda pre svojich používateľov pripravili rôzne digitálne platformy počas marca?

FACEBOOK

Business správy v Messengeri

Facebook aktuálne testuje službu, ktorá by určite pomohla nejednému komunitnému manažérovi. Ide o biznis správy priamo v Messengeri. Najväčšou výhodou tejto novinky by tak mala byť správa všetkých biznisových účtov na jednom mieste. Všetky osobné správy zároveň ostanú od tých biznisových separované. Teda žiadne odpovedanie prostredníctvom Business Managera alebo iných nástrojov na manažovanie sociálnych sietí, ako je napríklad Zoomsphere.

 

Dark mode v Messengeri

Rôzne aplikácie stále častejšie ponúkajú tzv. dark mode. Okrem toho, že je vizuálne príťažlivejší, je aj šetrnejší k zraku používateľa, a to najmä pri používaní v noci. Dark mode najnovšie predstavil aj Messenger. Aktivovať si ho môžete tak, že niekomu pošlete v správe emotikon „cúvajúceho“ mesiaca 🌙.

 

Gaming tab na Facebooku

Herný priemysel je neustále na vzostupe, na čo sa rozhodol reagovať aj samotný Facebook pridaním špeciálnej záložky Gaming tab v hlavnom menu. To by mohlo potenciálne prilákať streamerov, ktorí chcú maximalizovať svoje zárobky a veria, že môžu svoje publikum preniesť na novú platformu. Týmto krokom tak chce Facebook konkurovať najväčším streamovacím službám Twitch a YouTube.

 

Odpovedanie na správy v chate

Skupinové chaty v Messengeri aj iných aplikáciách určite poznáte a viete, ako jednoducho sa môže stať, že sa v spleti správ stratíte a neviete, ktorá správa na ktorú reaguje. Nová funkcia teraz umožňuje odpovedať na konkrétnu správu, čo snáď znamená koniec niektorých nedorozumení v skupinových konverzáciách.

 

INSTAGRAM

Donation sticker v Instastories

Instastories je momentálne pravdepodobne najkonzumovanejší formát na Instagrame. Nečudujeme sa preto, že vývojárí stále viac investujú do jeho nových funkcií, ktorými chcú podnietiť zvýšenie interakcie používateľov. Najnovšie Instagram testuje sticker „Donation“ – vďaka nemu budete môcť označiť neziskovú organizáciu, ktorá sa zaregistruje v databáze, a vaši followeri tak jednoducho budú môcť prispieť na jej chod alebo konkrétny projekt.

 

Nakupovanie na Instagrame

Koniec e-shopov z dôvodu Instagramu? To nás pravdepodobne nečaká, no tešiť sa môžete na jednoduchšie online nakupovanie. Vďaka novinke Checkout budete môcť už čoskoro nakupovať priamo v prostredí Instagramu bez toho, aby ste boli presmerovaní na nejakú externú stránku. Predajca jednoducho označí produkt vo svojom príspevku alebo story a zákazník si za pár klikov môže produkt kúpiť. Stále pritom zostáva v aplikácii. Táto novinka je výhrou zrejme pre všetky strany. Predajca nemusí investovať do vlastného e-shopu, zákazník má zjednodušený nákup a Instagram drží ľudí dlhšie v aplikácii a, samozrejme, získava o nich ďalšie dáta.

 

Pauzni si notifikácie

Táto novinka poteší najmä ľudí s množstvom kamarátov či fanúšikov, ktorí im stále píšu správy. V direct messages si teraz budete môcť „zapauzovať“ notifikácie na prichádzajúce správy. Takže ak sa potrebujete napríklad sústrediť na prácu alebo vám v noci chodia zaľúbené správy, stačí si upozornenia odložiť na neskôr.

Nový formát stories

Instagram testuje nový layout svojich stories. Vracia sa k tradičnému fotografickému procesu tým, že poskytuje koliesko na výber možnosti. Na prvý pohľad to vyzerá tak, že užívateľovi bude trvať dlhšie, kým pridá nejakú „vypimpovanú“ story. Podľa slov vývojárov však koliesko s možnosťami užívateľom vytváranie stories uľahčí. Pri takýchto novinkách ide skôr o vec zvyku a koniec koncov je taktiež otázne, či sa tento layout aj reálne zavedie. Mnohí si všimli, že nový layout sa až veľmi podobá na layout aplikácie Obscura, na čo táto spoločnosť okamžite zareagovala trefným Tweetom.

 

INÉ

MasterCard prichádza so svojou zvučkou

Určite ste začiatkom tohto roka zachytili rebranding značky Mastercard. Spoločnosť sa rozhodla upustiť od názvu vo svojom logu a stala sa jednou z mála značiek, ktoré sa môžu spoľahnúť, že ich ľudia rozpoznajú aj bez neho. Aktuálne, po dvoch rokoch obrovských investícií do vývoja, prichádza Mastercard so svojím vlastným reklamným zvukom. CMO Raja Rajamannar verí, že jeho vývoj je kľúčový, pretože spotrebitelia čoraz viac používajú zariadenia ako asistenti hlasu a inteligentné reproduktory, kde vizuálny obsah nenájdete.

Ako táto zvuková identita znie?

A ako sa bude používať v reklamných spotoch?

 

Carousel v Google Search

S novinkou prišiel tento mesiac aj Google, konkrétne s novým formátom v rámci vyhľadávacej reklamy. Formát, ktorý je aktuálne v testovacej fáze, obsahuje viacero nadpisov, za ktorými nasleduje veľký carousel obrázkov s popisom pod nimi. Medzi jednotlivými obrázkami sa vie užívateľ jednoducho presúvať. Rovnako ako pri akejkoľvek inej textovej reklame, kliknutím na nadpis sa dostanete na stránku inzerenta.

 

Najotravnejšie reklamné formáty

Ktoré reklamné formáty najviac otravujú ľudí pri browsovaní internetom? Asi nebude ťažké uhádnuť, že pop-up okná patria k najviac nenávideným. Až natoľko, že niektorí používatelia sú schopní sa po jednom zobrazení takejto reklamy už nikdy nevrátiť na stránku. Viac o výsledkoch prieskumu, ktorý robil Google, nájdete tu.

 

Toľko od nás o novinkách za marec, ktorý bol pomerne bohatý. Ďalší súhrn vám prinesieme zasa o mesiac, preto sa nalaďte na náš podcast alebo sa prihláste na odber newslettra, aby ste boli stále v obraze.

Budeme radi, ak nám zanecháš svoj feedback! A nezabudni nám hodiť like sem 👉 facebook.com/agenturadotcom

a follow sem 👉 instagram.com/dotcomsk

Ešte ti prajeme super deň! 👌

Tesco Slovnaft Slovanet BabyBel Karička Matyšák Innogy Pierre Baguette Kláštorná Kalcia Rádio Vlna Malinô Brdo Northfinder CrossFingers Traco Computers Optifin invest RockMachine TatraReal Nanosystem Citadelo
  • Tesco
  • Slovnaft
  • Slovanet
  • BabyBel
  • Karička
  • Matyšák
  • Innogy
  • Pierre Baguette
  • Kláštorná Kalcia
  • Rádio Vlna
  • Malinô Brdo
  • Northfinder
  • CrossFingers
  • Traco Computers
  • Optifin invest
  • RockMachine
  • TatraReal
  • Nanosystem
  • Citadelo
© 2019 dotcom.sk
dotcom.sk