Digi nadhľady | Jún 2018

Facebook news

Pavol Kapeľuch (Social Media Manager)
15.06.2018

Digi nadhľady | Jún 2018

Nové funkcie a možnosti na Facebooku a Instagrame ale aj celkový sumár čísel v online. Taký je júnový súhrn toho čo sa v rámci digitálu zmenilo a vy by ste o tom mali vedieť. Tak nech sa páči, máme pre vás ďalšiu várku našich noviniek.

Novinky vo Facebook News Feede

Na konferencii F8, ktorá sa konala minulý mesiac, Facebook načrtol, akým smerom sa bude vyvíjať News Feed a jeho algoritmus. Najväčšia sociálna sieť chce zvýšiť interakcie medzi priateľmi a viac prepojiť News Feed so Stories. Z toho vyplývajú aj tieto novinky:

  • Group stories

Facebook začal testovať skupinové stories, v ktorých môžu rôzni užívatelia prispievať svojimi Stories do jedného kanálu.

  • Brithday stories

Stories by mala obohatiť a ozvláštniť aj funkionalita, ktorá je alternatívou narodeninových prianí. Priania by sa tak posielali formou Stories.

  • Event stories

Táto novinka by mala zhromažďovať všetky nahraté fotografie a videá do jedného zdroja Stories z konkretnej udalosti.

  • Profile picture stories

Podľa štatistík, získavajú profilové fotografie najväčší počet likes a komentárov. Z toho dôvodu sa Facebook zaoberá tým, ako implementovať Stories do profilových fotografií.

Facebook vidí v Stories veľký potenciál a taktiež tvrdí, že sa čoskoro stanú primárnym spôsobom komunikácie na sociálnych sieťach.

Facebook testuje ďalšiu novú funkciu

Like…alebo dislike? Možnosť Facebooku pridať “downvote” – opak like – pri príspevkoch a komentároch zaujíma množstvo užívateľov siete už dlhší čas. Práve toto môže byť spôsob ako sa zbaviť klamlivých, zavádzajúcich alebo jednoducho len hlúpych komentárov. Na druhej strane sa z toho môže stať nástroj internetových trollov, čo môže z Facebooku spraviť sieť podobnú Reddit-u, čo nemusí všetkým vyhovovať.

Tieto chýry sa však nemusia naplniť nakoľko Facebook zatiaľ testoval túto funkciu len na malej skupine užívateľov, on postupne to plánuje sprístupniť väčšiemu počtu užívateľov, predovšetkým v Austrálii a na Novom Zélande.

Pozrite si ako to vyzerá v praxi a aký názor na túto fuknciu má CEO Reddit-u.

Dobročinné zbierky na Facebooku

Užívatelia Facebooku používaju Facebook Fundraisers na podporu rôznych situácií alebo organizácií. Momentálne prichádza Facebook s dvomi novinkami:

  • Rozšírenie na stránky – značky a známe osobnosti môžu odteraz na svojich stránkach uskutočňovať zbierky pre neziskové organizácie, či rôzne prípady. Stránky neziskoviek môžu taktiež usporiadať zbierku priamo na svojej fanpage.
  • Pridanie organizátorov zbierky – užívatelia môžu taktiež pozývať svojich priateľov, ktorí môžu menežovať priebeh zbierky spolu so zakladateľom zbierky a zvýšiť tak sieť prispievateľov.

Reklamné formáty v Stories

Pri Stories ešte ostaneme. Od ich spustenia v roku 2017, naberajú Facebook Stories na popularite, s aktuálnym denným zásahom 150 miliónov užívateľov. Niet sa čo diviť, že sa Facebook rozhodol túto funkciu monetizovať.

Odteraz si môžu inzerenti zakúpiť reklamný priestor v podobe 5 až 15 sekundového videa, čím môžu rozšíriť svoje existujúce reklamy v prostredí Instagram Stories alebo upraviť verziu reklamného News Feedového príspevku.

Čísla v online

Na záver sa pozrieme na aktuálne čísla v online za tento rok. Koľko správ sa za minútu odošle na Facebooku alebo WhatsAppe? Koľko hodín obsahu je zhliadnutých každú minutu na Netflixe?

Pozrite si tento graf.

Tesco Slovnaft Slovanet BabyBel Karička Matyšák Innogy Pierre Baguette Rádio Vlna Malinô Brdo Amico Finance CrossFingers Traco Computers Optifin invest RockMachine TatraReal Nanosystem Citadelo
  • Tesco
  • Slovnaft
  • Slovanet
  • BabyBel
  • Karička
  • Matyšák
  • Innogy
  • Pierre Baguette
  • Rádio Vlna
  • Malinô Brdo
  • Amico Finance
  • CrossFingers
  • Traco Computers
  • Optifin invest
  • RockMachine
  • TatraReal
  • Nanosystem
  • Citadelo
© 2019 dotcom.sk
dotcom.sk