Digi nadhľady | August 2018

Reklama online

Pavol Kapeľuch (Social Media Manager)
03.09.2018

V marketingu a online svete sa ani v lete nespí na vavrínoch. Našťastie, pretože práve vďaka tomu si teraz môžete prečítať, čo nové nám táto obľúbená “uhorková” sezóna priniesla. ???

ROZŠÍRENÁ REALITA VO FACEBOOK POSTOCH

Zdá sa, že Facebook skúša o niečo viac inovatívne spôsoby, ako zabezpečiť, aby značky získali za svoje peniaze to najlepšie.

Nová funkcia rozšírenej reality (AR), ktorá je momentálne dostupná iba pre používateľov v USA, umožní zákazníkom virtuálne vyskúšať si tovar “iba jedným kliknutím” z určitých reklám, vrátane módnych doplnkov a kozmetiky, ako aj vyskúšať si hry a aplikácie založené na AR.

Táto funkcia je založená na zisteniach Boston Consulting Group, ktoré tvrdia, že až 80 miliónov užívateľov v USA interaguje s funkciou AR na mesačnej báze, z čoho vyplýva aj nárast používania tejto funkcie na 120 miliónov užívateľov v roku 2021.

Prvou značkou, ktorá túto funkciu využila, bola luxusná módna značka Michael Kors, ktorá vyskúšala novú možnosť reklám a umožnila potenciálnym zákazníkom vyskúšať si pár slnečných okuliarov z rozsiahlej škály štýlov a farieb.

Postupne sa k nej pridajú značky ako Sephora, NYX, Wayfair, Bobbi Brown, ale aj rôzne značky ponúkajúce módne doplnky, kozmetiku, nábytok, hry a zábavu.

Čo myslíte, ktorá značka na Slovensku bude mať túto službu dostupnú ako prvá?

REKLAMY VO FACEBOOK STORIES

Nepovieme nič nové, ak povieme, že Facebook stories nie sú ani zďaleka tak úspešné ako Instagram stories, ktoré Facebook okopíroval od Snapchatu. Aj napriek tomu je Facebook presvedčený, že stories sú formátom budúcnosti.?

Na májovej konferencii F8 viacerí vedúci pracovníci spoločnosti Facebook, vrátane Marka Zuckerberga poznamenali, že formát stories je na dobrej ceste k tomu, aby predstihli News Feed ako najobľúbenejšiu možnosť zdieľania obsahu, a vraj sa to stane niekedy tento rok.

Len pre pripomenutie, Instagram stories majú 400 miliónov denných užívateľov, WhatsApp ‘Status’ ich má 450 miliónov a obe tieto čísla priamoúmerne rastú. Facebook stories výrazne zaostávajú so svojimi 150 miliónmi denných užívateľov.

 

FACEBOOK POSTY NA INSTAGRAME

Facebook testuje možnosť užívateľov zdieľať jednotlivé aktualizácie Facebooku v službe Instagram, a tak podporiť rastúce prepojenie medzi týmito sociálnymi sieťami.

Táto možnosť je taktiež logická – v súčasnosti je možné vytvoriť Facebook reklamy, ktoré sa dajú promovať na Instagrame, takže bolo len otázkou času, kedy Facebook poskytne rovnaký preklad do bežných príspevkov. Má to však jeden háčik – formátovanie príspevkov na Instagrame je iné a vaše príspevky nemusia vyzerať rovnako na obidvoch platformách.

Kapacita sa v tomto štádiu týka iba príspevkov s jedným obrázkom, aj keď je viac než logické, že v budúcnosti budete môcť pridať aj viacobrázkové príspevky, napríklad albumy.

 

INSTAGRAM TV VO FEEDE

Instagram testuje novú funkciu, ktorá zvýrazní IGTV priamo vo feede. Táto funkcia bude mať za úlohu zvýšiť povedomie o tejto službe a taktiež zvýšiť množstvo jej sledovateľov.

Doteraz sa IGTV schovávala za malú ikonu v pravom hornom rohu, prípadne za samostatnú aplikáciu. Táto funkcia tak odpromuje IGTV takmer miliarde užívateľom Instagramu.

Nevieme, či to znamená, že IGTV je tak úspešná alebo naopak.

 

TO NAJLEPŠIE Z INSTAGRAM TV!

Funkcia Instagram TV je súčasťou našich životov už viac ako mesiac a odvtedy sme videli celebrity, tvorcov a zabávačov, ktorí sa rýchlo chopili tejto platformy a zdieľali exkluzívny obsah so svojimi followermi. TU je výber najlepších momentov IGTV z tohto vzrušujúceho prvého mesiaca.

 

VYTVOR SI VLASTNÝ SNAP FILTER

Je tu jednoduchší spôsob, ako objaviť a odomknúť tisíce filtrov vytvorených užívateľmi Snapchatu po celom svete!

K prehliadaniu vytvorených filtrov stačí, ak klikneš na tlačidlo, ktoré sa ti zobrazí po otvorení klasických filtrov (napravo). Následne sa zobrazia všetky filtre vytvorené užívateľmi, ktoré môžeš použiť aj ty jednoduchým kliknutím.

Od spustenia Lens Studia v roku 2017, užívatelia vytvorili viac ako 100 000 jedinečných filtrov, ktoré boli zobrazené viac ako 2,5-bilionkrát.

Chceš si vytvoriť vlastný filter? Navštív Lens Studio!

P.S.: Myslíme, že je len otázkou času, kedy túto možnosť skopíruje aj Instagram.

 

YOUTUBE DOSTANE FUNKCIU “SWIPE”

Spoločnosť Google plánuje priniesť ďalšie zlepšenie svojej aplikácie YouTube, ktorá uľahčí jej používanie užívateľom Androidu. K dispozícii je nové gesto – posunutie prstom, ktoré používateľom služby YouTube umožní posúvať sa doľava a doprava cez jednotlivé videá.

Toto nové gesto však nie je k dispozícii pre všetkých. Na jeho testovanie bolo vyzvaných len niekoľko Android užívateľov. Ak chceš skontrolovať, či si medzi vybranými, môžeš jednoducho otvoriť službu YouTube a zistiť, či môžeš posunúť prstom doľava / doprava na domovskej stránke.

 

MAJSTROVSTVÁ SVETA 2018 NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH

Nedeľa, 15. Júla 2018 – koniec Majstrovstiev sveta vo futbale. Veľkolepý turnaj, ktorý počas leta prilepil ľudí na obrazovky.

Celý svet sa stretol na Facebooku a Instagrame, pričom 383 miliónov ľudí, respektíve 272 miliónov ľudí interagovalo na rôznych platformách počas celého turnaja.

Chceš vedieť, o ktorých hráčoch a tímoch sa najviac diskutovalo??

Klikaj TU, kde nájdeš aj detailné insighty.

 

ADOPTIFY

Nedávna štúdia z Univerzity v Glasgowe naznačuje, že každý pes má svoj vlastný jedinečný hudobný vkus. To bola hudba pre uši marketérov zo Spotify a streamingová služba sa teraz spojila s útulkom pre zvieratá v Nemecku, aby spojili majiteľov s adoptívnym domácim miláčikom na základe ich výberu piesní.

Program, vysnívaný agentúrou Serviceplan, sa nazýva Adoptify. Na webových stránkach sú k dispozícii psíky na adopciu v útulku v Mníchove a taktiež aj to, akú hudbu preferuje každý psík (pravdepodobne na základe testovania rôznych playlistov). Môžeš si pozrieť videá týchto miláčikov, ich obľúbený hudobný žáner a vybrať si jedného, ktorého si vezmeš domov podľa svojho hudobného vkusu. Uvítal by si takúto službu aj u nás?

Všetky videá nájdete na tomto linku.

 

Sme radi, že si sa dostal až sem a budeme ešte radšej, ak nám zanecháš svoj feedback! A nezabudni nám hodiť like sem facebook.com/agenturadotcom

a follow sem instagram.com/dotcomsk

Ešte ti prajeme super deň! ?

 

 

 

facebook instagram news blog

Pavol Kapeľuch

Pavol Kapeľuch

Social Media Manager

Tesco Slovnaft Slovanet BabyBel Karička Matyšák Innogy Pierre Baguette Kláštorná Kalcia Rádio Vlna Malinô Brdo Northfinder CrossFingers Traco Computers Optifin invest RockMachine TatraReal Nanosystem Citadelo
  • Tesco
  • Slovnaft
  • Slovanet
  • BabyBel
  • Karička
  • Matyšák
  • Innogy
  • Pierre Baguette
  • Kláštorná Kalcia
  • Rádio Vlna
  • Malinô Brdo
  • Northfinder
  • CrossFingers
  • Traco Computers
  • Optifin invest
  • RockMachine
  • TatraReal
  • Nanosystem
  • Citadelo
© 2019 dotcom.sk
dotcom.sk