Connecting the dots #21

Newsletter

It’s ok not to feel ok

Tento newsletter bude tak trocha iný, ale myslím, že v záplave druhej vlny vírusu by mohol padnúť vhod. Tohtoročný Svetový deň mentálneho zdravia sa niesol v pochmúrnejšej atmosfére ako zvyčajne. Dáta ukazujú, že s našou duševnou pohodou je to horšie, ako by sme si mysleli. Práve preto si nižšie nájdete pár tipov, ako bojovať proti jesennej depresii a úzkosti z práce z domu.

Marketing a médiá

#1 Advertising week aj Festival of Marketing máme za sebou, no kreatívci sa túto jeseň môžu potešiť ešte jednou konferenciou – Lions Live. Počas piatich dní nám tímy ocenené zlatými levmi a Grand Prix prezradia, ako vznikali najlepšie svetové reklamy. A to všetko zadarmo.

#2 Ak vás myšlienka rozdeľovania zákazníkov na reklamné generácie neopustila, tu je hĺbavá štúdia a ponor do mysle Generácie Z od Ogilvy.

#3 Na svete je prvý rodovo neutrálny Adidas shop a myslím, že nie posledný.

#4 Počas pandémie značky nemusia hovoriť vždy iba o bezpečnosti a ťažkých časoch. O tom, že aj humor v reklame môže napomôcť divákom k tzv. positive mental well-being, hovorí Marketoonist.

#5 Vraj za každou dobrou reklamou stojí odvážny klient. Fernando Machado, CMO Burger Kingu, rozpráva o ich kampaniach s obrovskou vášňou, a teraz sa s nami rozhodol podeliť o tajný recept na to, ako zistiť, či bude idea úspešná (pozn. Fernando stál aj za kampaňou Moldy Whopper).

Život a mental well-being

#1 Dr. Laurie Santos, ktorá na Univerzite v Yale vedie kurz Science of well-being, v rámci Svetového dňa mentálneho zdravia vydala video s vlastnými tipmi, ako zvládať stres a negatívnu náladu.

#2 Mimochodom, kurz, ktorý spomínam vyššie, sa dá urobiť zadarmo na tomto linku. Je to super séria prednášok na odreagovanie, ja som ho zvládla počas prvého lock-downu a môžem len odporučiť.

#3 WHO má desiatky článkov na tému duševnej rovnováhy a zároveň edukačnú časť, ktorá do problému vnáša kus relevancie. Oplatí sa prečítať.

#4 Pozitívne príklady zvyšujú motiváciu a tá vraj prispieva k duševnej pohode. Ak si biznis nápady odkladáte do zásuvky, pretože sa na ne cítite pristarí, pozrite si, ako 81-ročná Japonka nakódovala svoju prvú hru v živote. Stala sa z nej japonská IT hviezda.

#5 Experiments with Google je projekt zameraný na zber nápadov, ktoré nám pomôžu nájsť rovnováhu vo svete posadnutom technológiami. Môžete sa nimi preklikávať, ale aj pridať svoj vlastný.

#6 Existuje kopec dychových a tzv. mindfulness cvičení na zlepšenie nálady a vyrovnanosti, od 4-7-8 cez Wim Hofa až po jogu za pracovným stolom. Inšpiráciu nájdete napríklad tu alebo rovno vyskúšajte Päť Tibeťanov.

#7 Vďaka tejto webovej aplikácii zasa na chvíľu dáte pauzu racionálnej časti mozgu a vhupnete do umeleckého sveta. A táto vás zasa prinúti dve minúty nič nerobiť (je to ťažšie, ako by sa mohlo zdať).

#8 A na koniec, smiech lieči.
Fakt. Výber stand-up šou nechám na vás, ale ak by ste potrebovali inšpiráciu, Son of Patricia od Trevora Noaha je mega.

Long read týždňa: Fanúšikovia NFL nemajú len podpornú funkciu. Keďže celá hra je založená na strategických signáloch, prázdne tribúny bez skandujúcich divákov spôsobujú hráčom nemalé problémy. Ako sa s tým vyrovnávajú, sa dočítate tu.

Toľko k tohtotýždňovému newslettru. Síce dlhšie ako inokedy, ale ak poznáte niekoho, komu by tieto linky mohli pomôcť, určite pošlite ďalej.

M.

Ďakujem, že ste sa dočítali až sem.

Budeme veľmi radi, ak sa s nami podelíte o svoj názor.

Tesco Slovnaft Slovanet JTRE METRO BabyBel Karička Matyšák Innogy Vesely Demänovka Sunquick Budiš Ovocné sady Afri cola DARK Pierre Baguette Kláštorná Kalcia Rádio Vlna Malinô Brdo Traco Computers Optifin invest
  • Tesco
  • Slovnaft
  • Slovanet
  • JTRE
  • METRO
  • BabyBel
  • Karička
  • Matyšák
  • Innogy
  • Vesely
  • Demänovka
  • Sunquick
  • Budiš
  • Ovocné sady
  • Afri cola
  • DARK
  • Pierre Baguette
  • Kláštorná Kalcia
  • Rádio Vlna
  • Malinô Brdo
  • Traco Computers
  • Optifin invest
© 2020 dotcom.sk
dotcom.sk