Connecting the dots #11

Newsletter

COVID vzal, COVID dal

Dnes sentimentálne. Dávame korone pápá, no posledné mesiace nám ukázali, že naše odvetvie sa dokáže podporovať ako máloktoré. Svetoví marketéri radili, stratégovia sumarizovali, tí s dobrým prejavom prednášali… A vďaka tomu všetkému sme aj my, slovenskí marketéri, mohli sledovať svetové mená, myšlienky a postrehy vo svojich obývačkách, a väčšinou úplne zadarmo. Pevne verím, že pár z nich (napr. aj tie nižšie) mnohí z vás využili a využijú.

Marketing a médiá

#1 Influencer marketing je mŕtvy (vždy som chcela použiť túto vetu). James Nord, zakladateľ top svetovej influencerskej platformy Fohr, oznámil, že je sklamaný zo stavu influencer marketingu a jeho spoločnosť mení biznis model. Na jej Instagrame postupne vychádzajú nové pravidlá (ako napr. toto alebo toto) a konečne svitá na lepšie časy.

#2 Ako píše David J Carr v tomto príspevku, pojem hodnota značky je v reklame často zneužívaný. Čo teda hodnota znamená a ako si ju vysvetliť?

#3 So subscription modelmi sa roztrhlo virtuálne vrece a my by sme o nich mali čo-to vedieť. Ľudia sú ochotní za Patreon či Cameo prístup k svojim obľúbeným umelcom a komikom zaplatiť, čo otvára brány k novým, tzv. more intimate experiences. 

#4 Stav reklamy vo svete? Prieskumy tvrdia, že budgety na kampane klesli o 25 % a tendruje sa o 11 % menej. Viac dát dokopy nájdete v Canary reporte.

#5 Aký názor majú na post-COVID reklamní lídri sveta? Za mňa víťazí Colleen DeCourcy s vetou: „We’ve talked about the death of irony before, but I think this could be the death of bullshit.“  

#6 Za konferencie a online prednášky si postupne opäť budeme musieť platiť. Ak by ste cítili FOMO, vyskúšajte ešte niektorú zdarma od DOTS alebo od NYC AD CLUB (napríklad Mobile Users Behavior).

Život

#1 Čo číta Bill Gates? Skúste niečo z jeho Summer Book Listu.

#2 Pri knihách (ako vždy) ešte ostanem. Srdiečkový projekt vznikol na Slovensku: Čarovná polička. Funguje na princípe prečítaj – posuň – kúp ďalšiu a nájdete tam aj kúsky, ktoré komerčné kníhkupectvá nemajú.

#3 Počuli ste už o Google Arts&Culture? Diela z celého sveta vo vysokom rozlíšení si teraz môžete dopriať zdarma. Mega vec pre tvorbu konceptov.

#4 V ktorom filme sa najčastejšie používa f-word? Zistíte tu.

#5 Wes Anderson (pr. Grand Hotel Budapest, Isle of Dogs) je moja srdcovka a na Instagrame existuje stránka plná miest, ktoré vyzerajú ako z jeho filmov. Vizuálne porno.

#5 History 101 je oddychovka pri varení alebo k popoludňajšej káve. Top časť: Fastfoody – história a popularita.

#6 Predstavte si svet ako jednu dlhú ulicu, na ktorej sú domy zoradené podľa príjmu domácností. A teraz si predstavte, ako by jednotlivé domácnosti vyzerali. Vlastne nemusíte. Projekt Dollar Street to urobil za vás.

Long read týždňa: tentokrát nemáme. Začína toho byť viac, tak sa aspoň odreagujte pri tejto hre.

Dovidenia opäť o týždeň.

M.

Ďakujem, že ste sa dočítali až sem.

Budeme veľmi radi, ak sa s nami podelíte o svoj názor.

Tesco Slovnaft Slovanet JTRE METRO BabyBel Leerdammer Karička Matyšák Zlatíčko Innogy Vesely Demänovka Sunquick Budiš Ovocné sady Afri cola DARK Jablčnô Pierre Baguette Kláštorná Kalcia Platforma rodín Rádio Vlna Traco Computers
Informácie o ochrane súkromia Informácie o cookies
© 2022 dotcom.sk
dotcom.sk