Connecting the dots #11

Newsletter

COVID vzal, COVID dal

Dnes sentimentálne. Dávame korone pápá, no posledné mesiace nám ukázali, že naše odvetvie sa dokáže podporovať ako máloktoré. Svetoví marketéri radili, stratégovia sumarizovali, tí s dobrým prejavom prednášali… A vďaka tomu všetkému sme aj my, slovenskí marketéri, mohli sledovať svetové mená, myšlienky a postrehy vo svojich obývačkách, a väčšinou úplne zadarmo. Pevne verím, že pár z nich (napr. aj tie nižšie) mnohí z vás využili a využijú.

Marketing a médiá

#1 Influencer marketing je mŕtvy (vždy som chcela použiť túto vetu). James Nord, zakladateľ top svetovej influencerskej platformy Fohr, oznámil, že je sklamaný zo stavu influencer marketingu a jeho spoločnosť mení biznis model. Na jej Instagrame postupne vychádzajú nové pravidlá (ako napr. toto alebo toto) a konečne svitá na lepšie časy.

#2 Ako píše David J Carr v tomto príspevku, pojem hodnota značky je v reklame často zneužívaný. Čo teda hodnota znamená a ako si ju vysvetliť?

#3 So subscription modelmi sa roztrhlo virtuálne vrece a my by sme o nich mali čo-to vedieť. Ľudia sú ochotní za Patreon či Cameo prístup k svojim obľúbeným umelcom a komikom zaplatiť, čo otvára brány k novým, tzv. more intimate experiences. 

#4 Stav reklamy vo svete? Prieskumy tvrdia, že budgety na kampane klesli o 25 % a tendruje sa o 11 % menej. Viac dát dokopy nájdete v Canary reporte.

#5 Aký názor majú na post-COVID reklamní lídri sveta? Za mňa víťazí Colleen DeCourcy s vetou: „We’ve talked about the death of irony before, but I think this could be the death of bullshit.“  

#6 Za konferencie a online prednášky si postupne opäť budeme musieť platiť. Ak by ste cítili FOMO, vyskúšajte ešte niektorú zdarma od DOTS alebo od NYC AD CLUB (napríklad Mobile Users Behavior).

Život

#1 Čo číta Bill Gates? Skúste niečo z jeho Summer Book Listu.

#2 Pri knihách (ako vždy) ešte ostanem. Srdiečkový projekt vznikol na Slovensku: Čarovná polička. Funguje na princípe prečítaj – posuň – kúp ďalšiu a nájdete tam aj kúsky, ktoré komerčné kníhkupectvá nemajú.

#3 Počuli ste už o Google Arts&Culture? Diela z celého sveta vo vysokom rozlíšení si teraz môžete dopriať zdarma. Mega vec pre tvorbu konceptov.

#4 V ktorom filme sa najčastejšie používa f-word? Zistíte tu.

#5 Wes Anderson (pr. Grand Hotel Budapest, Isle of Dogs) je moja srdcovka a na Instagrame existuje stránka plná miest, ktoré vyzerajú ako z jeho filmov. Vizuálne porno.

#5 History 101 je oddychovka pri varení alebo k popoludňajšej káve. Top časť: Fastfoody – história a popularita.

#6 Predstavte si svet ako jednu dlhú ulicu, na ktorej sú domy zoradené podľa príjmu domácností. A teraz si predstavte, ako by jednotlivé domácnosti vyzerali. Vlastne nemusíte. Projekt Dollar Street to urobil za vás.

Long read týždňa: tentokrát nemáme. Začína toho byť viac, tak sa aspoň odreagujte pri tejto hre.

Dovidenia opäť o týždeň.

M.

Ďakujem, že ste sa dočítali až sem.

Budeme veľmi radi, ak sa s nami podelíte o svoj názor.

Tesco Slovnaft Slovanet JTRE METRO BabyBel Karička Matyšák Innogy Vesely Demänovka Afri cola Pierre Baguette Kláštorná Kalcia Rádio Vlna Malinô Brdo Traco Computers Optifin invest
  • Tesco
  • Slovnaft
  • Slovanet
  • JTRE
  • METRO
  • BabyBel
  • Karička
  • Matyšák
  • Innogy
  • Vesely
  • Demänovka
  • Afri cola
  • Pierre Baguette
  • Kláštorná Kalcia
  • Rádio Vlna
  • Malinô Brdo
  • Traco Computers
  • Optifin invest
© 2020 dotcom.sk
dotcom.sk