Dajte GO svojej značke s Pokémon GO! - dotcom.sk

  • 0
  • júl 28, 2016

Trademark Pokémon sa stal kultúrnym fenoménom niekoľkých generácií. Nie je teda žiadnym prekvapením, že nová globálna senzácia s názvom Pokémon GO behom niekoľkých týždňov odstavila všetky konkurenčné aplikácie a valcuje rebríčky sťahovanosti či zisku. Inovatívny gameplay skombinovaný s nostalgickým faktorom priviedol na svet giganta, ktorého neskrotí ani ten najlepší Poké-tréner.

Ako sa ale dá využiť táto nová vlna v prospech brandu bez toho, aby to pôsobilo nasilu či nútene?

Základom je stanoviť si, či má náš produkt alebo značka s Pokémon franšízou niečo spoločné, či sa dajú využiť technologické atribúty aplikácie alebo či z nášho produktu môžu hráči benefitovať. Dôležité je však neustále myslieť na autorské práva a trademark.

Možnosti využitia platformy Pokémon GO:

Využitie Poké-stopov:

Poké-stop je lokácia na mape, kde môže hráč získať predmety do svojho virtuálneho inventáru. Zároveň sa tu dajú spustiť lákadlá na Pokémonov, ktoré zabezpečia ich zvýšený výskyt na danom mieste. Tieto zastávky boli vopred určené ešte pred spustením aplikácie, takže ak je vaša prevádzka v blízkosti jednej z nich, máte šťastie. V Spojených štátoch amerických sú evidované prípady, kedy Poké-stop zvýšil predaj na danom mieste o 75 %. Pokiaľ ste to šťastie nemali, stále môžete požiadať developera hry o vytvorenie Poké-stopu na vami zvolenom mieste, no je už otázne, či vám to vyjde. Hovorí sa však o sprístupnení funkcie takzvaných sponzorovaných Poké-stopov. Princíp je jednoduchý – zaplatíte určitú finančnú čiastku a na istý čas spravíte zastávku napríklad vo vašom stánku s hot-dogmi. Spustíte lákadlo, zavediete zľavu pre Poké-trénerov a spokojne sa prizeráte, ako si ľudia popri hraní špinia displeje horčicou z vašich hod-dogov. 🙂 Treba však neustále myslieť na produkt, aký ponúkate – totiž ani stovka Pokémonov vám nezaručí predaj palety stavebných tvárnic.

pokestop-local-business.jpg

Benefity pre hráčov:

Čo potrebuje hráč Pokémon GO k svojej spokojnosti? Nabitý telefón a prístup na internet! Občas teda samozrejme aj nejaké to jedlo a pitie. Tak prečo to nevyužiť? Balíčky s dátami sú ideálnym prostriedkom ako uspokojiť dopyt po megabyteoch. Rovnako sprístupnenie verejnej WiFi k vám umožní prilákať  hľadačov a v kombinácií s Poké-stopmi máte našliapnuté na slušný počet ľudí a potenciálnych zákazníkov.

Výrobky ako externé nabíjačky sú skvelou voľbou a ak majú tvar súvisiaci s Poké-ošiaľom, idú ako teplé rožky. Čo sa týka občerstvenia, funguje princíp zliav. Aplikovať sa dá celoplošne na všetkých hráčov alebo periodicky umožňovať zľavy členom troch voliteľných teamov.

pokeball-power-bank.jpg

Implementácia rozšírenej reality:

Keďže aplikácia ponúka funkciu pohľadu z prvej osoby cez kameru telefónu, môžu vznikať vtipné situácie výskytu Pokémov na rôznych miestach. Samotný screenshot potvorky vo vašej blízkosti sa stal trendom a práve toto vieme využiť napríklad ako mechaniku súťaže. „Pošlite nám vtipný screen z našej prevádzky alebo s naším produktom a hrajte o rôzne ceny“ a podobne.

3-pokemon-go-screenshots.jpg

Využitie tematiky pre kontent značky

Tu záleží len a len na vašej kreativite a šikovnosti v prepojení produktu či značky s Pokémonmi alebo samotnou aplikáciou.

Príklady:

13710739_1001627599953425_4028535818425986350_o

Screen-Shot-2016-07-19-at-00.22.11

Pokémon GO je trend, ktorý je stále na vzostupe. Možnosti budú stále pribúdať s každým novým updateom a je len otázkou času, kedy sa z appky stane zaužívaná reklamná platforma. Netreba ale samozrejme nikdy zabúdať na dôležitosť autorských práv či relevanciu k značke.

 

Prajem príjemný lov!

Autor: Marek Uličný